Endonezya’dan Gelen Mutluluk

Herkese merhaba,
Keyifler nasıl? Ben de çok çok iyi elhamdulillah ve umarım siz benden de iyisinizdir. Hep iyi olasınız :’)
    Bugün çok yorucu bir gün geçirdim. Şöyle ki sabah uyandığım da derse yetişebilmek için sadece 45 dakikamın olduğunu farkettim. Ne korkunç! 10 dakika içerisinde hazırlanıp evden çıktıktan sonra ne kadar acele etsem de 15 dakikalık bir rötar ile derse girdim. Allah’tan hoca çok iyi bir insandı ki aldı beni derse 😀 Ee üniversite okuyanlar bilir. Dışardan göründüğü gibi istediğin zaman girip istediğin zaman çıkabileceğin bir müessese değil maalesef 😀 Almayan hoca almıyor yani. Şükür ki şimdiye kadar böyle bir şey yaşamadım. Tabii bu yaşamayacağım anlamına da gelmez!
    Neyse okul çıkışı bir hışımla dinlenme hayalleri kurarak geldim eve. Baktım ki kapıda bir kağıt. Aman ya Rabbi! Kargo gelmiş lakin evde duramayan aktif bir annem olduğu için kağıt bırakıp gitmişler. Hemen kitaplarımı bırakıp onu almaya gittim. Çünküsü biliyorum ki vakit bulup da almaya gidemeyeceğim. İyisi mi sıcağıyla gidip almak dedim düştüm yollara. Vay arkadaş bi dinlenemedim. Gittim Ptt’ye araba gelmedi henüz dediler. Buyur burdan yak. Yarım saat onu bekledim. Kepazelik!
  Beklenen an! Sonunda kavuştum paketime ve ablamın iş yerine gittim. Gittim de noldu. Hemen özet geçeyim. Paketimi parçalamak üzere bekleyen bir abla beni bekliyordu 😀 Aldı elimden açtı paketimi :'( Vicdansız 😀 Oracıkta üstünkörü şöyle bir bakındım hediyelerime. Yarım saat kadar oturup sohbet muhabbet ettikten sonra eve geçtim. Allahım nasıl bir yorgunluk. Her bir uzvumdan çıktı acısı. Abartmıyorum 🙁
    Biraz dinlendikten sonra da paketimin başına oturup hemen ölümsüzleştirdim her birini 🙂 Çok özenerek hazırlanmış bir paket olmuş. Canım arkadaşım çok uğraşmış :’)  Çok uzattım dimi 😀 Hemen sizlerle paylaşıyorum paketimdekileri 🙂 Haydi gelin bir de beraber bakalım.

 Bir şal, bir eşarp ve bir de fular göndermiş. Renkleri çok koyu lakin olsundu. Düşünüp almış ve göndermiş :’)

Endonezya’yı kültürel olarak yansıtan birkaç hediyelik eşya göndermiş. Aralarında en sevdiğim tabiki sağ üst köşedeki anahtarlık oldu 🙂 Mısır’ın meşhur mumyalarını anımsatan kalemimse çok güldürdü beni 😀 Değişik geldi nedense.

Atıştırmalık abur cuburlar. Müslüman olduğu için gönül rahatlığıyla tadabilirim her birini. Daha önce Güney Kore’den gelen abur cuburlarımı içinde domuz ürünleri olduğu için tadamamıştım mesela :/

Bu da orta boylu bir mini çanta. Kalemlik, ıvırzıvırlık ne olarak kullanırsam artık 🙂

Son olarak yine Endonezya’yı yansıtan ve tanıtan kartpostallar.
Kartpostalları çok seviyorum. Antikayımdır biraz severim böyle şeyleri 🙂 
İşte bu kadar 🙂 Umarım merakla,ilgili ve severek okumuşsunuzdur yazımı. Yarın da sevgili Neşeli Kitap Vagonu’nun kitap kardeşliği etkinliği dahilinde takas etmiş olduğumuz kitabımı paylaşacağım 🙂 
Hoşça ve sevgiyle kalın 🙂 

Amigurumi Kalpler ~

Herkese Merhaba

Öncelikle bu yazıyı güzel yürekli arkadaşım Esra’nın bloğu heybemdekihuzur için yazdığımı belirteyim 🙂

Beni böyle bir şey hazırlamaya davet ettiği için kendisine buradan da çokça teşekkür ediyorum. Onun vesilesiyle kendi bloğuma da konu olmuş oldu. Hemen yapacağımız amigurumi kalplerimizin tarifine geçiyorum 🙂

Evet! Amigurumi kalpler ♡ Yapması biraz zor gibi gözükse de hiçte öyle değil aslında. Zevkli ve kolay üreyen bir örgüdür kendisi. Haydi başlayalım 🙂

 
Malzemeler;

 

-İstenilen renkte ip ( biraz kalın olmasını öneririm )

-Tığ ( 2.1 mm )

-İğne

-Makas

-Yün, pamuk ( elinizde hangisi varsa )

-Lavanta ( isteğe göre )

Yapılışı;


1- Sihirli halkamızı yapıyoruz. Başlangıcı sihirli halka ile değil de zincir şeklinde yaparsanız şayet kalbin üst iki tarafı açık kalacaktır. Bu yüzden lütfen sihirli halka ile başlıyoruz.

2- Resimde de gördüğünüz gibi en arkada kalan kısmı öne doğru çekiyoruz.

 

3- Daha sonra çektiğimiz kısımdan başlayarak toplamda altı adet zincir çekiyoruz.

4- Bu aşamada fotoğrafta gördüğümüz boşta duran ipi çekerek zincirlerden bir halka oluşturuyoruz.

5- Oluşturulan halka bu şekilde olmalıdır. Ve toplamda altı adet zincirimiz olmalı.

6- Bir önceki aşamada oluşturduğumuz altı adet zincirin her bir deliğine ikişer tane batıyoruz. Bu aşama sonrasında ise toplam oniki adet sık iğnemiz olacak.

 

7- Bu aşamayı ise şu şekilde yapacağız;

Bir önceki aşamada oluşturduğumuz oniki adet sık iğnenin birinci deliğine bir tane; daha sonra bir deliğe iki tane olacak şekilde batacağız. Bu işlemi on sekiz tane sık iğne elde edene kadar yapıyoruz.

8- Bir önceki aşamada oluşturduğumuz on sekiz sık iğneden sonra üç sıra daha üstüne örüyoruz. Fotoğraftaki gibi tepecik şeklinde olmalı. Bu tepecikten iki tane yapacağız.

 

9- Yapmış olduğumuz iki tepeciği birleştirerek ikisinin etrafını bir defa dolanıyoruz.

10- Etraflarının dolanılmış halidir.

 

11- Bir önceki aşamayı tamamladıktan sonra altı tane batıp sonrasında iki tane birden alarak ilmekleri eksiltmeye başlıyoruz. Bu işlemi beş defa tekrarlıyoruz.

12- Bu aşamada altı taneli yaptığımız işlemi beşe düşürerek beş defa tekrarlıyoruz. Sonrasında dörde düşürüp beş defa tekrarlıyoruz. Bu işlemi bire düşürene kadar yapıyoruz.

 

13-14- Bu aşama ikiye düşürüp beş defa tekrarladıktan sonraki halidir. Bu aşamada hemen doldurma işlemini yapıyoruz.

 

15- İsteğe göre lavantamızı da dolduruyoruz.

16- Birer tane batıp iki tane birden almaya doldurduktan sonra başlıyoruz. Beş defa aynı işlemi tekrarlıyoruz. Zaten kendiliğinden kapanacaktır.

 


17- Bitirdikten sonra ucundan biraz ip bırakıyoruz.

18- Bu ipi bir iğne yardımıyla içine sokuyoruz.

 

 

19-20- İpi alttan geçirip üsten çıkarıyoruz. Dışarı çıkardığımız kısmı keserek ipi gizlemiş oluyoruz.

 

 

Veee SON 🙂

Eminim hepiniz harika işler çıkaracaksınız. Ve Umarım anlatabilmişimdir.

Saygılar ve kocaman sevgilerimle… Hoşçakalın ♡

Ayşenur

Bir Damlaya Bin Tebessüm :)

Herkese Merhaba,

    Size çok harika bir sayfadan bahsetmek için burdayım. Öyle harika ki ismi gibi bir damlayla bin tebessüme vesile olmanıza vesile olan güzel insanların oluşturduğu bir topluluk. İHH gönüllüsü bir Ablamız çeşitli ürünler satarak gelirini tamamen İHH’ya bağışlıyor. Yetimlerimize, Suriyeli muhacirlerimize, susuzluk çeken Afrika’nın incilerine… Uzar gider bu liste.
    Uzun lafın kısası beğenerek aldığınız ürünlerin karşılığında bile bin tebessüme vesile olmuş oluyorsunuz 🙂 Üstelik herhangi bir yeteneğiniz varsa ve bir şeyler üretiyorsanız yaptığınız ürünleri bağışlayarak da binleri katlayabilirsiniz 🙂
     Mutlaka ziyaret etmenizi ve bir yerlerde bir anlık da olsa gülümsemeye ihtiyacı olan insanların gülümseme sebebi olmanızı gönülden isterim. Ziyaret etmek isteyenler için ablamızın instagram hesabı -> @birdamlayabintebessum

    
  Sevgiler 🙂

İlk…

Daha çok yeniyim.Çok istekli ve heyecanlıyım.Umarım başarabilirim.Hayalini kurduğum bir şeydi bu blog. Aslında güzel insanlarla tanışmama bir adım yaklaştıracak da bir şey, ki çoğu zaman şahit oldum buna. Bir bakıma “yazmak” isteğimi de ufaktan geliştirebileceğim bir yer. Diliyorum güzel anılar biriktirebileceğim ve yazdıklarımı okudukça ne kadar da iyi yapmışım dedirtecek bir şey yapıyorumdur…
Dualarınızı ve desteklerinizi bekliyorum.
Hoşgeldiniz, güzellikler getirdiniz.